wtorek, 6 stycznia 2015

„Wybrani” – C. J. Daugherty



Przechodziłam właśnie między półkami w księgarni, przeglądając książki w dziale młodzieżowym, gdy rzuciła mi się w oczy okładka powieści pt. „Wybrani”. Wzięłam ją do ręki, obejrzałam okładkę, przekartkowałam, by ocenić, czy warto kupić i przeczytać. Na wstępie napiszę – nie żałuję wydanych pieniędzy.

Autorką tej cudownej i wciągającej książki jest C.J. Daugherty. Gdy miała 22 lata, pierwszy raz zobaczyła martwe ciało, gdyż pracowała wtedy jako reporterka kryminalna. Wspominam o tym, gdyż dziennikarki, a potem pisarki nigdy nie przestała intrygować natura przestępców i morderstw, a właśnie z tej fascynacji – jak twierdzi Daugherty - zrodziła się pierwsza część cyklu Nocna Szkoła – „Wybrani”.      
 

Główną bohaterką powieści jest zbuntowana Allie, która po zaginięciu ukochanego brata zaczyna raz po raz popadać w kłopoty, włączając w to nawet aresztowanie. Jej rodzice, nie mogąc spokojnie patrzeć na kolejne wybryki krnąbrnej córki, podejmują desperacką decyzje o wysłaniu Allie do szkoły z internatem. Akademia Cimmeria – bo tam trafia Allie - nie jest jednak zwyczajną szkołą. Sama Akademia umiejscowiona jest w starym zamku, pełnym zakamarków. Miejsce ze wszech miar mroczne i niepokojące. Do tego należy dodać, że w szkole panują dziwne zasady i dzieją się jeszcze dziwniejsze rzeczy. Uczniowie Akademii to w większości bogate dzieci bardzo wpływowych rodziców.

Pewnego dnia murami szkoły wstrząsa szokujące wydarzenie - jedna z uczennic zostaje zamordowana. Wtedy nasza główna bohaterka zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa bardzo mroczny sekret. Allie będzie chciała ten sekret odkryć. Problem w tym, że szybko okazuje się, iż znalazła się w sieci utkanej z kłamstwa i  że będzie musiała decydować, komu można zaufać, kto perfidnie kłamie. A każdy zły krok, każda zła decyzja mogą dużo kosztować. Dodatkowo Allie szukać będzie odpowiedzi na nurtujące ją pytania, będzie musiała zmierzyć się z rodzinnymi sekretami.

Ta książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jest przede wszystkim świetnie napisana: dużo tu zwrotów akcji, zaskakujących rozwiązań. Nie sposób się nudzić, czytając przejmującą historię Allie, Akademii i jej członków. Niektóre fragmenty rozbawiły mnie do łez, a inne sprawiały, że miałam ciarki na plecach. Autorka tak napisała główną bohaterkę, że czytając tę książkę, czułam to, co główna bohaterka. Przyznaję – bardzo się z nią utożsamiałam i kibicowałam jej poczynaniom. W Akademii  Cimmeria dzieje się naprawdę wiele, akcja jest wartka, ale nie zabraknie też wątków miłosnych. Kto kocha pokocha? Nie zdradzę.

Jeśli chcecie wiedzieć, jaką tajemnicę skrywa rodzina Allie, kim tak naprawdę jest sama dziewczyna, kto okaże się czarnym charakterem, a kto będzie sprzymierzeńcem Allie – sięgnijcie po pierwszy tom Nocnej Szkoły.

 Ja bardzo gorąco polecam lekturę „Wybranych” gdyż kiedy tylko zaczęłam ją czytać, nie mogłam się od niej oderwać, tak bardzo wciągnął mnie świat stworzony przez Daugherty. Na pewno nie jest to moje ostatnie spotkanie z twórczością tej pisarki, a w planie mam już kolejne tomy: „Dzidzictwo”, „Zagrożenie” i „Zbuntowani”.

Weronika

C. J. Daugherty, Wybrani,  wyd. Otwarte, 2013, stron: 440

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz