niedziela, 25 stycznia 2015

„Cień wiatru” – Carlos Ruiz Zafón



Po przeczytaniu „Mariny” i  pierwszym spotkaniu z Zafónem czułam lekki niedosyt. Powieść narobiła mi apetytu na kolejne spotkanie z tym cudownym hiszpańskim pisarzem, na  zagadki i oczywiście tajemniczą Barcelonę. Sięgnęłam więc po „Cień wiatru”. Książka jest pierwszym tomem z cyklu Cmentarza Zapomnianych Książek. Na cykl mają się składać cztery tomy, póki co wydane zostały trzy. Książki można czytać w dowolnej kolejności chronologicznej, gdyż każda stanowi osobną i zamkniętą historię, lecz ja postanowiłam zacząć czytać od tej pierwszej właśnie.

Znowu muszę pochwalić wydawnictwo za przepiękną okładkę! Sama w sobie stanowi zachętę do sięgnięcia po tę pozycję. Na dodatek w środku znajdują się ładne czarno-białe zdjęcia, które dodatkowo wprowadzają czytelnika w klimat starej Barcelony.

Narratorem jest Daniel Sempere. Poznajemy go jako dziesięcioletniego chłopca. Daniel zostaje zaprowadzony przez swojego ojca do tajemniczego miejsca w sercu starej Barcelony, znanego jako Cmentarz Zapomnianych Książek. Zgodnie z tradycją chłopak musi wybrać jedną książkę spośród setek innych.
Wybór pada na „Cień wiatru” autorstwa Juliana Caraxa. Daniel zauroczony wybraną książką chce przeczytać inne dzieła tego autora. Jednak – jak się okazuje - to nie takie proste…. Ktoś usiłuje bowiem spalić wszystkie powieści napisane przez Juliana Caraxa……. A o samym pisarzu owianym tajemnicą słuch zaginął. Daniel postanawia rozwikłać tę sprawę, nie zdając sobie sprawy, jak bardzo zagmatwana jest ta historia. I jak bardzo niebezpieczne może być śledztwo!

Na początku widziałam wiele cech wspólnych między „Mariną” a „Cieniem Wiatru” i obawiałam się, że znowu natrafiłam na pisarza, który obiera sobie jeden szablon akcji, a w kolejnych powieściach zmienia tylko imiona bohaterów. Całe szczęście się myliłam.

„Cień wiatru” ma wszystko, co uwielbiam w książkach – niezwykły klimat, niebanalnych bohaterów,  mnóstwo zagadek, przepiękną scenerię, nieprzewidywalną akcję, namiętną miłość i odrobinę historii.

Powieść bardzo przypadła mi do gustu i na pewno sięgnę po kolejne tomy z tego cyklu. Naprawdę warto przeczytać! Polecam.

Julia
Carlos Ruiz Zafón, Cień wiatru, wyd. MUZA, 2012, stron: 520

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz